Wapro Fakir

Wapro Fakir dla Windows jest programem przeznaczonym do prowadzenia księgowości w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych, usługowych. Może być również z powodzeniem stosowany w jednostkach budżetowych. Charakteryzuje się prostotą obsługi, szybkością i niezawodnością działania. Skutecznie wspomaga prowadzenie ewidencji dokumentów oraz ułatwia analizę wyników finansowych firmy.

Wapro Fakir BIZNES – Podstawowe funkcje programu

 

Ewidencja dokumentów

  • rejestrowanie wszystkich typów dokumentów, w tym dokumentów walutowych i złożonych,
  • automatyzacja procesu rejestracji dokumentów poprzez zastosowanie formuł automatycznego dekretowania,
  • możliwość rejestrowania i automatycznego rozliczania rozrachunków już na etapie rejestrowania dokumentów
  • przeglądanie i analiza dokumentów w dowolnych układach
  • możliwość tworzenia własnych klasyfikacji dokumentów lub zapisów

 

Rozrachunki

  • automatyczne, półautomatyczne i ręczne rozliczanie lub kompensacja należności i zobowiązań,
  • rozliczanie rozrachunków walutowych, wraz z automatycznym tworzeniem dokumentów różnic kursowych,
  • automatyczne tworzenie dokumentów przelewu, wezwań do zapłaty, czy not odsetkowych oraz naliczanie odsetek,
  • Komplet zestawień umożliwiających pełną analizę stanu należności i zobowiązań, także w ujęciu historycznym i prognostycznym.

 

Księga główna

  • szybkie i wygodne przeglądanie zapisów, obrotów i sald na kontach księgi głównej i ksiąg pomocniczych,
  • generowanie kompletu wydruków urzędowych i statystycznych, w tym bilansu, rachunku wyników, dzienników księgowań i innych,
  • automatyczne zamykanie okresów i lat obrachunkowych wraz ze stosownymi przeksięgowaniami, przeszacowaniami i generowaniem bilansu otwarcia.

 

Ewidencja VAT

  • powiązanie procesu dekretacji dokumentów z ewidencją VAT umożliwiające jednokrotne wprowadzanie informacji oraz kontrolę zgodności kont księgi głównej z rejestrami VAT,
  • możliwość tworzenia dowolnych zestawień w oparciu o rejestry VAT oraz automatyczne generowanie i drukowanie deklaracji VAT-7,
  • możliwość tworzenia dowolnej ilości własnych klasyfikacji zapisów w rejestrze VAT,
  • pełna obsługa dokumentów importowych i eksportowych oraz dotyczących transakcji wewnątrzwspólnotowych.

 

Dodatkowo w wariancie PRESTIŻ

Elementy Controllingu

  • definiowanie, obsługa i rozliczanie centrów kosztowych (MPK) wraz z ich zaawansowaną analizą
  • planowanie rocznych i częściowych budżetów oraz kontrola ich realizacji
  • analiza wskaźnikowa – obsługa podstawowych wskaźników odpowiedzialnych za kondycję firmy (wskaźniki rentowności, płynności, aktywności, wydajności i wiele innych) wraz z możliwością śledzenia ich zmian w czasie
  • zaawansowane raportowanie, w tym integracja z narzędziami zewnętrznymi, takimi jak Crystal Raports oraz MS Excel (tabele przestawne)
  • wykorzystanie technologii OLAP oraz współpraca z generatorem raportów wielowymiarowych Wapro Analizy